07:45

Zaczynamy! Lekcja 1. Szyjemy komin:)

Zaczniemy od najprostszych rzeczy. Będzie to zimowy komin dla dziecka lub dorosłego:) Mój komin ma 21cm x 55cm. Musimy przygotować dwa kawałki dzianiny elastycznej i mały kawałek na aplikację. W moim przypadku jest to jasno różowa dresówka z elastanem i białe futerko. Na aplikację wybrałam ciemniejszy róż.
Pominęłam post ze słowniczkiem bo stwierdziłam że tłumaczyć będziemy w trakcie szycia.
Krok 1.

Robimy wykrój. Będzie to prostokąt o wymiarach 21cm x 55cm.





Krok 2.

Dzianinę która ma być na wierzchu dokładnie prasujemy na lewej stronie ustawiając parę na max. Można wcześniej ją wyprać aby komin nam się nie skurczył w praniu.




Krok 3.

Odrysowujemy wykrój na lewej stronie. Można go sobie przypiąć szpilkami żeby się nie przesuwał.





Krok 4.

Wycinamy zostawiając około 1-2cm zapasu na szwy.



Krok 5.

Rozprasowujemy dzianinę potrzebną na aplikację. Wycinamy z papieru wzór jaki nas interesuje i odrysowujemy na dzianinie. Wycinamy nie zostawiając zapasu.







Krok 6.

Przypinamy szpilkami aplikację do dzianiny w miejscu, w którym ma być przyszyta.




Krok 7.

Przyszywamy aplikację. Jako że mamy do czynienia z dzianiną może ona nam się rozciągnąć podczas szycia. Dlatego pod spód przyklejamy flizelinę lub po prostu wkładamy kartkę papieru dla lepszego transportu. Można też podkleić samą aplikację. Ja tego nie robię bo nie lubię jak komin jest sztywny w miejscu aplikacji. Użyłam więc kartki.



 Moja maszyna ma ozdobny ścieg do naszywania aplikacji i tego ściegu użyłam ale można użyć bardzo wąskiego zygzaka i wyjdzie równie ładnie:) (o regulacji szerokości i długości ściegu można poczytać w instrukcji obsługi maszyny).



 Można też przyszyć ją zwykłym ściegiem prostym ponieważ dzianina dresowa się nie strzępi. I chyba jest to najprostszy sposób. Po przyszyciu kartkę ze spodu odrywamy.


- Jeśli chcemy zmienić kierunek szycia, gdy igła jest wbita w materiał podnosimy stopkę, następnie obracamy materiał i opuszczamy stopkę. Szyjemy dalej.






- rozprasowujemy aplikację



Krok 8.

Rozkładamy futerko i kładziemy na nim jasno różową dzianinę tak by były ułożone prawymi stronami do siebie. Szpilkujemy a następnie wycinamy futerko.








Krok 9.

Szyjemy wzdłuż szpilek. Ja szyłam na overlock'u ale jeśli go nie macie możecie poradzić sobie w ten sposób:

- szyjąc ściegiem prostym ( elastycznym ) a później brzegi obszyć zygzakiem lub jeśli nie macie ściegów elastycznych, zamiast ściegu prostego użyjcie małego zygzaka,




- szyjąc ściegiem overlockowym używając specjalnej stopki (jeśli Wasza maszyna posiada taką funkcję)













Krok 10.

Musimy zeszyć resztę tak aby komin dało się wywinąć na prawą stronę. Szczerze mówiąc szyjąc swój pierwszy komin spędziłam dobrych kilka godzin żeby dojść do tego jak to zrobić:) Dlatego pokażę wam swój sposób:)

- wkładamy rękę do powstałego tunelu i łapiąc za końce wciągamy go do środka składając na pół



- spinamy szpilkami zaczynając od szwów (muszą być dokładnie razem spięte), dresówka spięta z dresówką, futerko z futerkiem





- szyjemy na około zostawiając otwór do wywinięcia komina na stronie która ma być wewnątrz (w moim przypadku futerko)









Krok 11.

Przewracamy komin na prawą stronę i zszywamy dziurkę ręcznie.







GOTOWE!!!







Pochwalcie się swoimi pierwszymi kominami:) W razie pytań zapraszam do zadawania ich w komentarzach, chętnie pomogę:) W następnym poście dowiecie się jak uszyć do kompletu czapkę:)


A moje uszytki można zamówić na stronie www.kubi-shop.eu
i na https://www.facebook.com/kubi.handmade

3 komentarze:

  1. Bardzo ładny komplet :) A przy szwach wewnątrz w ogóle nie ma potrzeby ich obrzucania :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł z futerkiem, gdzie mogę taki kupić?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 kubiszonki , Blogger