11:25

Lekcja 5. Szyjemy poszewkę na poduszkę. Bawełna + minky.

W tym poście tak jak obiecałam uszyjemy poszewkę na poduszkę do kompletu z kocykiem:) Moja poszewka będzie miała wymiary 35x35cm. Materiały jakie potrzebujemy są takie same jak na kocyk tylko zamiast wypełnienia użyjemy poduszki z silikonową kulką wewnątrz.


Krok 1. Prasujemy wcześniej wypraną bawełnę i wyznaczamy na niej kwadrat 35x35cm. Wycinamy zostawiając 1-2cm zapasu.


Krok 2. Kładziemy nasz kwadrat na polarku minky i wycinamy na równo.



Krok 3. Jeśli mamy zamek dłuższy niż poszewka, docinamy go do odpowiedniej długości.



Krok 4. Przed nami najtrudniejszy etap czyli wszycie zamka.

* przykładamy zamek do bawełny w miejscu w którym ma być wszyty prawymi stronami do siebie.


* przypinamy go szpilkami


* Zszywamy zygzakiem brzeg zamka z brzegiem bawełny tak aby koniec zamka lekko schodził na prawą stronę



* docinamy materiał przy szwie


* używając stopki do wszywania zamków szyjemy bardzo blisko zamka ściegiem prostym. na początku przeszywamy po samym zamku alby zapięcie nam się zablokowało w tym miejscu po zapięciu


* w momencie kiedy stopka dojeżdża do zapięcia, podnosimy ją i zasuwamy zamek za stopkę


* szyjemy dalej


* przykładamy teraz drugą stronę zamka do polarku i przypinamy szpilkami. Postępujemy dokładnie tak samo jak z przyszywaniem zamka do bawełny



Tak to wygląda po zszyciu:


* następnie składamy część niezszytą na linii zamka i szywamy ją ściegiem prostym


* tak samo postępujemy z drugiej strony:


Efekt: zamek wszyty:


Krok 5. spinamy szpilkami przeciwległy bok i zszywamy go. Następnie zszywamy dwa pozostałe boki.





Krok 6. Obracamy poszewkę na drugą stronę.


GOTOWE!!! Ja uszyłam drugą identyczną poszewkę w kolorze białym i wypełniłam ją kulką silikonową. Posłużyła mi ona jako wypełnienie naszej poszewki. Dzięki temu że posiada zamek, można kontrolować ilość kulki silikonowej wewnątrz aby dopasować ją do siebie. Jeśli nie chcecie wszywać zamka możecie wypełnić poszewkę kulką i zaszyć. Można taką poduszkę prać w pralce w całości:)





Jak Wam się podobał ten tutorial? Jeśli macie jakieś pytania zapraszam do komentowania i pochwalcie się swoimi pracami! 

JEŚLI CHCECIE ZAMÓWIĆ MOJE PRACE ZAPRASZAM NA WWW.KUBI-SHOP.EU LUB https://www.facebook.com/kubi.handmade

8 komentarzy:

  1. Bardzo dobra, szczegółowa instrukcja.

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie dziękuje, 1wszy raz wszywalam zamek i super poszlo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podpinam . Pierwszy tak szczegółowo opisany tutek!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podpinam . Pierwszy tak szczegółowo opisany tutek!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny tutorial, napisany tak że wszywanie zamka wydaje sie banalnie proste. Jutro będę sprawdzać czy faktycznie jest :) Zastanawiam się tylko czy nie wspomóc się flizeliną przy doszywaniu go do minky bo już coś czuje że nie będzie chciał współpracować a nienawidzę pruć. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że flizelina może sprawić, że będzie w tym miejscu zbyt sztywno :) wystarczy gęsto spiąć szpilkami i ewentualnie podłożyć pod spód kartkę papieru :)

      Usuń
    2. Papier to też pomysł. Ostatecznie podłożyłam pod minky cieniutką flizelinę (taką co to się odrywa po szyciu) i poszło super ale następnym razem będę kombinować inaczej. Przepraszam za durne pytanie :) ale czy np. papier śniadaniowy się nada? Jeszcze jestem szyciową blondynką ;)

      Usuń
    3. Nie próbowałam ze śniadaniowym ale nie wiem czy nie jest za cienki :) ja podkładałam zwykłą białą kartkę papieru :)

      Usuń

Copyright © 2016 kubiszonki , Blogger